Všeobecné obchodné podmienky

                                                               VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY                                                              

 

 

I.

Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je obchodná spoločnosť Wooes s.r.o., so sídlom Jakubov 224, 900 63 Jakubov, IČO: 53 902 807, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č 153908 /B (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu na webovej adrese www.wooes.sk. Tieto VOP platia pre kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ a primerane sa použijú aj na vzťahy medzi predávajúcim a  kupujúcim, ktorým je podnikateľ, ak nie je ďalej stanovené inak.

Súčasťou týchto VOP je aj reklamačný poriadok.

 

Kontaktné údaje predávajúceho a prevádzkovateľa:

Wooes s.r.o.,

so sídlom Jakubov 224, 900 63 Jakubov,

IČO: 53 902 807,

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č 153908 /B

Tel. č. : +421 910505909

e-mail: info@wooes.sk

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava  

Odbor výkonu dozoru

e-mail: ba@soi.sk

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70 http://www.soi.sk

Podávanie podnetov, sťažností, návrhov a žiadostí | Slovenská obchodná inšpekcia - soi.sk 

Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom e-shopu: www.wooes.sk a bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho. Kupujúci výslovne súhlasí, že takto uzatvorené kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito  VOP, príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.wooes.sk a príslušnými právnymi predpismi.

Predávajúcim je spoločnosť, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar alebo služby.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnávania alebo povolania.

Kúpnou zmluvou je zmluva, na základe ktorej predávajúci prevádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho alebo sa ňou zaväzuje, že prevedie vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho a kupujúci zaplatí cenu tohto tovaru alebo sa ju zaviaže uhradiť.

Tovar je tovar ponúkaný prostredníctvom e-shopu: www.wooes.sk.

 

  1. Tieto VOP v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú  podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými záväznými ustanoveniami stanovenými príslušnými zákonmi (napr. skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.).
  2. Prezeranie ponúk na e-shope predávajúceho nie je podmienené žiadnou registráciou kupujúceho. Kupujúci znáša výdaje na prevádzku vlastného prehliadacieho zariadenia a na internetové pripojenie. Pre účely odoslania objednávky nie je nevyhnutné vytvorenie užívateľského účtu prostredníctvom rozhrania e-shopu.
  3. Pre vytvorenie užívateľského účtu sú vyžadované nasledujúce informácie:
  • užívateľské meno;
  • platná e-mailová adresa;
  • prístupové heslo. 

II.

Objednávka a kúpna zmluva

 

  1. Kupujúci zasiela predávajúcemu návrh na uzavretie kúpnej zmluvy vo forme riadne vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „objednávka“), čím súčasne potvrdzuje svoj súhlas s týmito VOP (vrátane reklamačného poriadku), údajmi a súhlasmi v nich uvedenými a záväznosť objednávky.
  2. Pri vytvorení každej objednávky musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, adresu na doručovanie a fakturačnú adresu, e - mail a telefónne číslo. V prípade, ak objednávku vytvára kupujúci, ktorý je podnikateľom musí uviesť, obchodné meno, sídlo spoločnosti, IČO, DIČ, IČ DPH, fakturačnú adresu, kontaktnú osobu, e - mail a telefónne číslo.
  3. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu (zadanú kupujúcim pri vytváraní objednávky) automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
  4. Potvrdenie doručenia objednávky obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, toto potvrdenie však nie je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
  5. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné potrebné údaje.
  6. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
  7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku") informoval kupujúceho - spotrebiteľa jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom pred odoslaním objednávky o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
  8. o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval kupujúceho na internetovom obchode predávajúceho pri konkrétnom produkte/službe;
  9. o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na stránke internetového obchodu predávajúceho a v čl. I. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  10. o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na stránke internetového obchodu predávajúceho a v čl. I. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  11. o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. I. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  12. o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej stránke internetového obchodu predávajúceho;
  13. o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  14. o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  15. o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. VIII. a v prílohe týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  16. o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. VIII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  17. o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. VIII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  18. o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho,
  19. o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. VII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho;
  20. o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na stránke internetového obchodu predávajúceho a čl. VII. týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  21. o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  22. o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  23. o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval  v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  24. o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  25. o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho;
  26. o tom, že kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, informoval v týchto VOP, ktoré sú umiestnené na stránke internetového obchodu predávajúceho.
  27. V prípade, že predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa čl. II. bodu 7. písm. e) týchto VOP alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa čl. II. bodu 7. písm. i) týchto VOP, kupujúci – spotrebiteľ nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.

 

III.

Práva a povinnosti zmluvných strán

 

  1. Predávajúci je povinný:
  1. dodať kupujúcemu na základe potvrdenej objednávky tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu;
  2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal právne predpisy platné na území SR;
  3. bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v čl. II v bode 7. (v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ) vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
  4. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (napr. záručný list, dodací list, daňový doklad atď.).
  5. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
  6. Ak predávajúci nie je schopný z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito VOP alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  7. Odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa čl. III. ods. 3 VOP môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
  8. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar.
  9. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
  10. Kupujúci je povinný:
  11. a) pravdivo vyplniť registračný a objednávkový formulár a prevziať objednaný a dodaný tovar,
  12. b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu za objednaný tovar v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
    1. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

 

 IV.

Kúpna cena

 

  1. Kúpna cena za objednaný tovar dohodnutá v kúpnej zmluve uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V e-shope sú vždy uvedené aktuálne a platné kúpne ceny. Zobrazená kúpna cena za tovar na e-shope www.wooes.sk, ktorý prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby.
  2. Kúpna cena uvedená v akceptácii objednávky je konečná, vrátane DPH, prípadne vrátane všetkých daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka príp. poplatkov za dopravné a pod..
  3. V prípade, ak sa na tovar vzťahuje akcia, potom všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak. Akciové kúpne ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú. Zľavy nie sú kombinovateľné, ak nie je výslovne uvedené inak.
  4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke e-shopu, ktorú prevádzkuje. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na skutočnosť, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
  5. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru jedným z nasledovných spôsobov: na dobierku, platobnou kartou či bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. Ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
  6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však jeden pracovný deň pred dohodnutým časovým rozsahom doručenia.
  7. Ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu v lehote podľa bodu 5. tohto článku VOP, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
  8. Kupujúci, ktorým je spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo kúpna cena v platnosti.

 V.

Dodacie a platobné podmienky

 

  1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke e-shopu www.wooes.sk. 
  2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 21 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
  3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
  4. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom dohodnutým v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „časový rozsah“).
  5. Ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru.
  6. Splnomocnená osoba na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Predávajúci, alebo jeho zástupca, poverený doručiť tovar je oprávnený vyžiadať si od osoby, ktorá prevezme tovar k nahliadnutiu doklad totožnosti.
  7. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
  8. V prípade, ak by bolo dodanie tovaru nemožné, napr. z dôvodu neprítomnosti adresáta na mieste a v časovom rozsahu bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie  tovaru na miesto.
  9. Ak kupujúci nezaplatí a neprevezme objednaný tovar mimo situácie poškodenia tovaru pri doručení (zásielka sa vráti ako nedoručená bez zavinenia predávajúceho, napr. ak zmluvný prepravca adresáta nenašiel, objednávateľ zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, atď.), predávajúci môže požadovať náhradu škody spôsobenú porušením povinnosti. Kupujúcemu, ktorý neprevzal objednávku bude zaslaná správa e-mailom so žiadosťou o informáciu, ako ďalej nakladať s jeho objednávkou. Na odpoveď na túto výzvu má objednávateľ termín 5 dní odo dňa odoslania správy. Ak kupujúci požiada o opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky, prevádzkovateľ doúčtuje k celkovej cene zásielky manipulačný poplatok a poštovné podľa platného cenníka. Opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky je možné len na základe úhrady vopred.
  10. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti dopravcu. V prípade zistenia existencie vady tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar) je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. VII. týchto VOP uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. Vadu z tohto titulu je povinný kupujúci oznámiť predávajúcemu do 48 hodín od prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie kupujúcemu zástupcom predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
  11. Kupujúci je oprávnený, v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 2. týchto VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.
  12. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú poskytnutím neúplných, nepravdivých alebo nesprávnych údajov zo strany kupujúceho. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať zásielku pri jej prevzatí od doručovateľa a potvrdiť svojím podpisom jej prevzatie. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou doručovateľa alebo poškodenie tovaru zavinené doručovateľom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u doručovateľa alebo u prevádzkovateľa.
  13. Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú bezodkladne neoznámil dopravcovi/predávajúcemu v súlade s bodom 11. týchto VOP, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.

 

VI.

Nadobudnutie vlastníctva k tovaru

 

  1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo ak tak neurobí včas, potom v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

 

VII.

Reklamačný poriadok

 

  1. Tento reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok“) upravuje postup pri prijímaní a vybavovaní reklamácií a práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho v oblasti reklamácií tovaru poskytovaného predávajúcim. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho prostredníctvom e-shopu predávajúceho. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje len na vzťahy, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa. Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, pri vzťahoch, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
  2. V prípade, ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
  3. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
  4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  5. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
  6. Ak má tovar iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
  7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho telefonicky na telefónnom čísle +0910505909, osobne na adrese: Jakubov 224, 90063 Jakubov, alebo prostredníctvom e-mailu: info@wooes.sk.
  8. Ak sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady tovaru, môže kupujúci uplatniť reklamáciu. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Záručná doba v zmysle tohto bodu platí iba pre kupujúceho - spotrebiteľa. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
  9. Právo na reklamáciu vady, ktorú má tovar pri jeho prevzatí kupujúcim alebo po čase od prevzatia, je kupujúci povinný uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Ak kupujúci neuplatní u predávajúceho svoje právo na reklamáciu vady v záručnej dobe, toto jeho právo zanikne.
  10. Svoje právo na reklamáciu vady u predávajúceho uplatní kupujúci predložením pokladničného alebo iného účtovného (daňového) dokladu o jeho kúpe a prípadne predávajúcim potvrdeného úplného a nepozmeneného záručného listu, prípadne iných dokladov, vyžiadaných podľa potreby predávajúcim, z ktorých je nepochybne zrejmé, že tento bol zakúpený u predávajúceho a že záručná doba poskytnutá predávajúcim na reklamáciu jeho vady ešte neuplynula.
  11. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. VII. týchto VOP. 
  12. Kupujúci, bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto VOP, ktorých súčasťou sú aj reklamačné podmienky na príslušnej stránke internetového obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
  13. Kupujúci, spotrebiteľ má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru zakúpeného u predávajúceho za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
  14. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 2. až 6 tohto článku VOP (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“). Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje.
  15. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky: (i.) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, (ii.) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe, (iii.) doručenie iných skutočností (napr. fotodokumentácie) k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie.
  16. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 2. až 4. tohto článku VOP (t.j. z ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 5. až 6. tohto článku VOP (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
  17. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona o ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  18. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho - spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
  19. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu - spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  20. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  21. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  22. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
  23. ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
  24. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  25. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  26. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, nesprávnym skladovaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  27. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  28. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  29. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  30. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  31. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
  32. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú bezodkladne neoznámil predávajúcemu v zmysle týchto VOP, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.
  33. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: (i.) výmenou tovaru, (ii.) vrátením kúpnej ceny tovaru, (iii.) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, (iv.) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, (v.) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
  34. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, mailom, prípadne prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
  35. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
  36. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom: predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo predávajúci vadný tovar vymení.
  37. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
  38. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa týchto VOP výmenou tovaru za iný tovar rovnakých alebo lepších vlastností, alebo ak nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
  39. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
  40. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru v zmysle týchto VOP. 

VIII.

Právo spotrebiteľa odstúpiť od  kúpnej zmluvy

 

  1. Ak predávajúci riadne a včas poskytol kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
  • tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
    1. Kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e- mailom, formou vyplnenia formulára uvedeného na internetových stránkach alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto podmienok.
    2. Ak predávajúci na svojom webovom sídle umožňuje, aby kupujúci odstúpil od zmluvy použitím na to určenej osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, predávajúci je povinný ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť o tom kupujúcemu potvrdenie na trvanlivom nosiči (napr. e-mail).
    3. V prípade, že kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla predávajúceho uvedenú vyššie alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s predávajúcim, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar nesmie javiť známky používania a musí byť zaslaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, vhodne zabalený atď.. Kupujúci má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu (tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho odskúšanie vrátiť nemožno, ak predávajúci nerozhodne v konkrétnom prípade inak). Ak tovar javí známky poškodenia alebo používania, alebo tovar nie je kompletný, predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať vrátenie takého tovaru alebo po dohode s kupujúcim mu naúčtovať náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
    4. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré kupujúci prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.
    5. Kupujúci je povinný zaslať tovar Predávajúcemu doporučene na adresu: Jakubov 224, 90063 Jakubov. Predávajúci odporúča kupujúcemu zasielaný tovar poistiť. Tovar nesmie byť zaslaný späť na dobierku, Predávajúci si vyhradzuje právo takúto zásielku neprevziať.
    6. Predávajúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr  do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý kupujúcim pri platbe za tovar, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však predávajúci kupujúcemu hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil kupujúci. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je predávajúci povinný kupujúcemu vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu kupujúci preukáže, že mu zaslal tovar späť.
    7. V súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.

 

IX.

Prepravné (platí pre územie SR)

 

  1. Prepravné za jeden balík je stanovené podľa aktuálne platného cenníka prepravnej spoločnosti a bude kupujúcemu oznámené pred uzatvorením kúpnej zmluvy pri voľbe spôsobu dopravy.
  2. Pokiaľ z povahy tovaru vyplýva, že objednávka bude zaslaná vo viacerých baleniach, prepravné bude účtované ku každému balíku zvlášť. Ak náklady na dodanie nie je možné stanoviť vopred, kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že do celkovej ceny budú zarátané takéto náklady alebo poplatky. 

X.

Alternatívne riešenie sporov

 

  1. Ak kupujúci, ktorým je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránkehttp://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Návrh kupujúceho na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:
    1. meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
    2. presné označenie predávajúceho,
    3. úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
    4. označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
    5. dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
    6. vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
  3. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s) a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu kupujúci priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

 

XI.

Záverečné ustanovenia

 

  1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia a sú v príslušnom znení rozhodujúce pre všetky objednávky urobené v tento deň a neskôr. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. V prípade zmeny VOP bude nové znenie všeobecných obchodných podmienok uverejnené na webovom sídle predávajúceho. Dňom ich zverejnenia sa ruší platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok, to však nemá vplyv na kúpne zmluvy uzatvorené podľa doterajšieho znenia VOP.
  2. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto VOP, nezodpovedá predávajúci objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto VOP ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení VOP a zvyšné časti príslušného ustanovenia VOP tým zostávajú nedotknuté.
  3. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad prijíma všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania objednávky a cenu objednaného tovaru vrátane prepravného pokiaľ nevyplýva z dohody predávajúceho a kupujúceho inak.
  4. Kupujúci súhlasí so zasielaním faktúr, oznámení a inej korešpondencie v elektronickej podobe prostredníctvom e-mailovej komunikácie
  5. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim – spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami predovšetkým zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, ako aj zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Ochrana osobných údajov kupujúceho- spotrebiteľa je upravená v samostatnom dokumente.
  6. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  7. V prípade, že by bolo niektoré ustanovenie týchto VOP z akýchkoľvek dôvodov neplatné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí VOP.

 

V Jakubove, dňa 13.11.2021

Príloha č.1:

Formulár pre spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Formulár na odstúpenie od zmluvy

(tento formulár môžete vyplniť a odoslať v prípade, že máte ako kupujúci záujem odstúpiť od zmluvy)

 

V súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, podľa článku VIII., bodu 9 m) týchto VOP.

Príjemca:

 

Wooes s.r.o.

Jakubov 224

90063 Jakubov

Balík môžete odoslať akoukoľvek formou, prostredníctvom Slovenskej pošty (doporučenej zásielky), Zásielkovne, kuriérom a iné. Nesmie byť odoslaný formou „dobierky“. Vyplnený formulár môžete poslať elektronicky alebo ho vložte do balíku. Akonáhle balík obdržíme, budeme Vás kontaktovať e-mailom.

Tip na kvalitné zabalenie balíku:

Dbajte prosím na kvalitu zabalenia! Obzvlášť háklivé na poškodenie počas prepravy je zrkadlo.  Použite viac vrstiev bublinkovej fólie, zabezpečte rohy a celé zabaľte riadne do kartónu. Nakoniec obmotajte celý balík napríklad potravinovou fóliou. Môžete použiť aj obalový materiál, v ktorom prišiel balík zabalený. Šetríte tým finančné prostriedky aj životné prostredie.

E-mail: info@wooes.sk

Týmto Vám ako kupujúci oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar:
a) .....................................................................................................
b) .....................................................................................................
c) .....................................................................................................

Dôvod:*

  1. Nepáči sa mi
  2. Vyzerá inak ako na fotke
  3. Nespĺňa moje požiadavky
  4. Nevhodný darček
  5. Nevhodná veľkosť
  6. Iné:....................................................................................................

Dátum objednania tovaru: ..................................................................

Dátum prijatia tovaru: ..................................................................

Meno a priezvisko spotrebiteľa: .............................................................

Adresa spotrebiteľa: ................................................................................

Číslo objednávky:..................................................................................................
Číslo faktúry: * ..........................................
Súhlasím s vrátením peňažných prostriedkov na bankový účet číslo:**

IBAN: SK..........................................


Dátum ..............            Podpis .............

(*) Uvedenie týchto údajov nie je povinné, môže však urýchliť administratívu pri vrátení tovaru a napomôcť  k skvalitneniu služieb.
(**) Číslo účtu sa uvádza v tvare IBAN. V prípade, že platba bola uhradená kuriérovi (dobierka), kupujúci bude vyzvaný cez e-mail na oznámenie čísla účtu pre vrátenie peňažných prostriedkov.